Turiningas pusdienis Utenoje

Siekdami paįvairinti ugdymo procesą, aktualizuoti jo turinį vis dažniau mokiniams edukacines veiklas siūlome netradicinėse erdvėse. Tam puikias galimybes suteikia Utenos Steam atviros prieigos centras, kuriame lankėsi  būrelis 5- 7 klasės mokinių. Išsiaiškinę Steam centro tikslus ir atkodavę Steam pavadinime slypinčias raides, mokiniai išskubėjo į fizikos ir aeronautkos laboratoriją. Čia mokiniams vyko edukacinis užsiėmimas ,,Asteroidai – įdomūs, paslaptingi, pavojingi”.

Įdėmiai klausomės mokytojo Arvydo

Aptarę saulės sistemos sandarą naudodamiesi Nasos vizualizacija, specialiomis programomis (,,Eyes.nasa.gov“, ,,Eyes on the Solar System“) bei asteroidų laikrodžiu mokiniai atliko įvairias užduotis: kompiuterio ekrane ieškojo saulės sistemai priklausančių planetų palydovų ir žiedų, lygino asteroidų dydį ir formas, nustatinėjo, kurio iš penkių tuo metu arčiausiai žemės skriejančių asteroidų atstumas iki mūsų planetos yra didžiausias, o kurio mažiausias. Be to, užsiėmimo metu aptarta, kokiu būdu įmanoma išvengti astereoidų pavojaus žemei, kas yra Planetų gynybos biuras, kaip naudojami zondai asteroidų mėginiams, kur Lietuvoje yra rasta kritusių asteroidų pėdsakų, kaip mokslininkai tiria šiuos saulės sistemos kūnus ir pan.

Atliekame užduotis

Atskleidę asteroidų paslaptis ir pavojus, savo ugdymąsi tą dieną pratęsėme UAB Umaras – vienoje iš stambiausių polietileno gamybos įmonių Baltijos šalyse. Pažintiniam vizitui šioje įmonėje ruošėmės iš anksto – domėjomės šios įmonės veikla bei sudarinėjome klausimus įmonės atstovui. Pabendravę su personalo vadovu gerb. Egidijumi ir išsiaiškinę visus mums rūpimus dalykus apie čia dirbantį personalą, darbo saugos užtikrinimą, įmonės gaminių įvairovę, jų paskirtį, vaikštinėjomės po įvairius cechus, kur apžiūrėįome ir susipažinome su visa produkto gamybos eiga – stebėjome, kaip išlydomos polietileno granulės, o itin aukštoje temperatūroje išlydyta masė tampa polietileno plėvele, vėliau rulonu, kaip keli šimtai metrų polietileno virsta maistui ar kitos pramonės gaminiams skirtomis pakuotėmis.

Polietilenas gaminamas iš granulių

Vizito metu taip pat apžiūrėta gamybos įranga, gaminių sandėliai, įvertintos darbuotojų darbo sąlygos, išsiaiškinta jų motyvavimo sistema, dar daug kitų dalykų, padedančių mokiniams geriau pažinti darbo pasaulį ir jo tendencijas. Visa tai suprasti padėjo gamybos vadovas gerb. Edvinas Kavaliauskas.

Čia granulės virsta polietileno plėvele

Dėkojame Steam centro fizikos ir aeronautikos laboratorijos mokytojui gerb. Arvydui Šilinskui už įdomią pamokos medžiagą ir įtraukiančias užduotis, UAB Umaras personalo vadovui gerb. Egidijui Petroniui, gamybos vadovui gerb. Edvinui Kavaliauskui už atvertas įmonės duris į gamybos ir darbo pasaulį, už visų ir kiekvieno pastangas suteikti mokymuisi daugiau spalvų ir patrauklumo, galimybę parplėsti mokinių pažinimo ir skaitmenines kompetencijas. 

Jovita Vainikevičiūtė, karjeros specialistė

Pirma stotelė buvo STEAM atviros prieigos centras. Dalyvavau labai įdomioje pamokoje apie saulės sistemą ir asteroidus. Dabar žinau, kas yra asteroidas, meteoras ir meteoritas, kuo jie panašūs ir kuo skiriasi, paslaptingi ir /ar pavojingi. Naudodamiesi Nasa sukurtomis programėlėmis atlikome įvairias užduotis, net nepastebėjome, kaip prabėgo laikas… Turėjome galimybę stebėti esamu laiku planetų išsidėstymą, ieškoti informacijos, kiek vienas ar kitas palydovas ar asteroidas nutolęs nuo žemės.

Antra stotelė buvo įmonė UAB Umaras. Tai viena didžiausių polietileno plėvelės gamybos įmonių Baltijos regione, joje gaminamos pakuotės ir maistui, ir kitai pramonei. Turėjome vilkėti specialią aprangą, juk, pakuotės skirtos maistui, o sauga čia yra labai svarbi. Didžiausią įspūdį paliko gamybos įrenginys, kuriame plastiko granulės pavirsta skysta mase, o vėliau plėvele. Man ši ekskursija patiko. Norėčiau dar tokių išvykų. 

Arijus, 7 kl. mokinys

STEAM centre lankiausi pirmą kartą. Pirmą kartą buvau ir fizikos bei aeronautikos laboratorijoje. Čia daug sužinojau apie asteroidus, meteorus ir meteoritus, žinau jų skirtumus, išsiaiškinau, kokios planetos turi dirbtinių bei natūralių palydovų, galėjau sužinoti jų skaičių. Naudojomės kompiuteriais, kuriuose buvo pamokoms skirtos programėlės ir svetainės. Patys galėjome tyrinėti visatą, sužinoti, ar planetos turi žiedus, kaip galima pakeisti meteor keliavimo kryptį. Mums papasakojo kaip ir kodėl tiriama meteoro uoliena laboratorijose, kokiais prietaisais ją galima atsigabenti į žemę. Laikas pamokoje prabėgo labai greitai, smagu buvo sužinoti tai, ko dar nežinojau.

Umaro įmonė taip pat paliko įspūdį, tačiau jis buvo kitoks. Čia turėjome daugiau klausytis, stebėti, kaip vyksta gamyba. Buvo visai įdomu pamatyti, kaip gaminama plastiko plėvelė, išsiaiškinti, kur ir kam ji naudojama. Užduodami klausimus, išsiaiškinome, kiek ir kaip čia dirba darbuotojai, kaip juos atrenka darbui, iš kur įmonė gauna žaliavų ir kur išveža savo gaminius. Pamačiau, kaip veikia įrenginiai. Įmonėje trikdė garsas, buvo sunku klausytis gamybos vadovo, kuris vedė mums ekskursiją, juk vyko gamyba, ji nenutrūksta nei dieną, nei naktį. Todėl ekskursiją vertinu 8 iš 10 balų. Norėčiau daugiau ekskursijų kaip ši. Manau, kad jos visai įdomios, gali išmokti ir pamatyti naujų dalykų.

Jorė, 7 kl. mokinė

 

 

 

 

Autorius:
Jovita Vainikevičiūtė, karjeros specialistė

Nuotraukų autorius(-iai):
Jovita Vaininkevičiūtė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos