Pažintinė kelionė į Taliną, Stokholmą, Tartu

• Paskelbta: 2023-11-05
  • Kategorija: Išvykos

Šventasis Augustinas yra pasakęs: „Pasaulis yra knyga, ir tie, kurie nekeliauja, skaito tik pirmą puslapį.“ Jau tikrai nebe pirmą pasaulio knygos puslapį skaito Dusetų Kazimiero Būgos gimnazijos mokiniai. Nors rudeniškas oras nelepino šiluma, bet noras pažinti, pamatyti, patirti naujų įspūdžių nebaugino ankstyvą spalio 27 d. rytą išsiruošusių į trijų dienų kelionę. Kelionės tikslas buvo susipažinti su trimis miestais: Estijos sostine Talinu bei antru savo dydžiu miestu Tartu ir Švedijos sostine  Stokholmu.

Po ilgos kelionės per Latviją, Estiją, atvykom į Taliną. Diena Taline buvo niūri, pūtė šaltas vėjas, išlipę iš autobuso visi dar mieguisti po naktinės kelionės, bet leidomės į ekskursiją pėsčiomis po viduramžių gynybine siena apjuostą senamiestį, kuriame daug įdomių vietų ir painių, vaizdingų siaurų gatvelių. Iš kažkada miestą juosusios sienos iki mūsų dienų išliko 1,8 km ir net 26 gynybiniai bokštai, kuriuose dabar įsikūrę muziejai ar restoranai. Gausu apžvalgos aikštelių, nuo kurių atsiveria vaizdas į Talino įlanką ir senamiestį. Susipažinę su senamiesčiu, papietavę vykome į Talino keltų uostą, kur laukė didžiulis (ilgis – 212 metrai, plotis –29 metrai) laivas, Baltijos jūros karalienė „Baltic Queen“. Tai yra vienas iš didžiausių kruizinių laivų Baltijos jūroje, galintis sutalpinti net 2800 keleivių. Sulipę į laivą ir įsikūrę kajutėse kiekvienas galėjo pasižvalgyti po laivo denį, pasigrožėti vaizdais, o paskui pasinerti į laive siūlomų pramogų sūkurį. Šeštadienio rytą, artėdami prie kelionės laivu pabaigos, galėjome pasigrožėti Stokholmo Archipelago, susidedančio iš maždaug 24 000 akmeninių salų ir salelių, vaizdais. Su Venecija tituluojamu Stokholmo miestu susipažinome apžvalginės ekskursijos metu. Miestas įkurtas XIII amžiuje saloje, ties kuria Melareno ežeras susijungia su Baltijos jūra. Aplankėme Stokholmo rotušę, kurios 106 metrų bokštą puošia Trys auksinės karūnos, o sienos sumūrytos iš 8 milijonų raudonų plytų, joje vyksta Nobelio premijos laureatų šventiniai renginiai. Sužinojome apie XVIII amžiaus pastatą Börshuset, kuriame yra įsikūrusi Švedijos akademija, o apatiniame aukšte – Nobelio muziejus. Sustojome prie Karališkųjų rūmų, stebėjome įspūdingą sargybos pasikeitimo ceremoniją. Pasivaikščiojome po senamiestį – Gamla stan, kurio labai siauros gatvelės ir jaukios mažos parduotuvėlės. Iš gidės sužinojome, kad Gamla stan sala užima tik 3,6 ha, tai yra 10 kartų mažesnė už Vilniaus senamiestį. Pamatėme pačią mažiausią Stokholmo skulptūrą (jos aukštis siekia vos 15 centimetrų) vaizduojančią berniuką, žiūrintį į mėnulį, praėjome siauriausia Stokholmo gatvele. Šiek tiek pailsėję iš senamiesčio vykome į Djurgarden salą, apsilankėme populiariausiame visoje Skandinavijoje laivo Vaza muziejuje, kuriame eksponuojamas 1628 m. prie Stokholmo krantų nuskendęs ir po 333 metų iškeltas ir restauruotas karališkasis karo laivas. Įdomu tai, jog išsaugota daugiau kaip 95% jo originalių detalių, jis papuoštas šimtais drožinėtų skulptūrų. Dabar Vaza muziejus lankomiausias visoje Skandinavijoje. Kitas mūsų aplankytas objektas – Junibacken. Šis muziejus įkurtas visame pasaulyje gerai žinomos rašytojos Astridos Lindgern garbei. Tik įėjus pasitinka žaisminga atmosfera, o kelionė traukinuku po Astridos Lindgren pasakų pasaulį nepaliko abejingų. Pavakarę grįžome į keltą, kur galėjome pailsėti, užkąsti, pasirūpinti lauktuvėmis ir pasilinksminti. Telieka pasidžiaugti, kad kelionės metu Baltijos jūra labai rami ir nesukėlė papildomų rūpesčių. Ryte pasiekėme Talino uostą ir vykome į Tartu, kur lankėmės didžiausiame Baltijos šalyse mokslo centre AHHAA. Po instruktažo, visi skubėjo į modernią mokymosi erdvę, kurioje galima rasti šimtus mokslo stebuklų. Tačiau smagiausia tai, kad visus centre esančius interaktyvius eksponatus galima liesti ir išbandyti, kaip jie veikia. Įdomu buvo paklaidžioti veidrodžių labirinte, skambinti neturinčia stygų arfa, sukelti tornadą ir t.t. Eksponatų daug ir įvairiausių, ir kiekvieno veikimas paaiškintas gamtos dėsniais. Drąsiausi nepabijojo ekstremaliausių atrakcijų – minti dviratį 8 metrų aukštyje ištemptu lynu arba specialiuose krėsluose kilti lynais į 30 metrų aukštį, kristi laisvuoju kritimu. Labai linksma pažintis su mokslu :) Smagiai praleidę laiką mokslo centre pajudėjome namų link. Dar mūsų laukė viena įdomi programa – ledų degustacija. Pravažiavę Estiją, Latvijos pasienyje sustojome Rūjienos miestelyje, kur lankėmės ledų fabrike (seniau čia buvo didžiausia pieninė Baltijos šalyse). Susipažindinę su ledų gamybos technologija ragavome ledus. Prisiragavę ledų, kupini įspūdžių ir patenkinti pažintine kelione grįžome namo.

Smagu, kad visiems keliautojams kelionė patiko. Labiausiai visus sužavėjo Stokholmas. Savo refleksijose kaip įdomiausią aplankytą objektą vieni minėjo Vazos muziejų, kiti Junabacken, Tartu mokslo centrą AHHA, Rūjienos ledų degustaciją. Kokią edukaciją norėtų pakartoti? Daugiausiai norėtų dar kartą apsilankyti A. Lindgren personažų muziejuje, nes smagu keliauti po knygų pasaulį ir taip vaizdingai susitikti su įvairiais personažais. Kai kurie keliaudami jautėsi lyg pasakoje, prisiminė skaitytas knygas. Dar būtų norinčių sugrįžti ir į AHHAA mokslo centrą. Daug kam tai buvo ir pirmoji kelionė keltu, palikusi didžiulį įspūdį. Buvo tvirtinančių, kad tai pati įdomiausia kelionės dalis, nes kelte buvo galima susirasti naujų draugų ir  pasigrožėti naktine Baltijos jūra. Buvo linksma, gyva muzika, gera kompanija, įdomus laikas su visais. Pakankamai veiklos. Nuostabi patirtis, įspūdžiai. Įdomu plaukti keltu, nes jame, skirtingai nei autobuse ar lėktuve, galima vaikščioti, bendrauti, apsipirki ir stebėti jūrą.

„Kelionę geriausiai išmatuoti draugais, o ne sukartomis myliomis.“ (Tim Cahill) Smagu, kad visi buvo draugiški, rūpestingi ir kelionė buvo sėkminga. Ačiū visiems keliavusiems!