Apie veiklas Zarasų profesinėje mokykloje

Viena iš mokiniams teikiamų profesinio orientavimo paslaugų yra profesinis veiklinimas. Tai – pažintiniai vizitai į įmones, įstaigas, organizacijas, susitinkant su skirtingų profesijų atstovais, vienos dienos patyriminiai vizitai asistuojant tam tikros srities specialistui, kelių dienų trumpalaikė profesinė veikla pasirinktose įmonėse, įstaigose ir organizacijose. Profesiniam veiklinimui priskiriami ir įstaigų ar įmonių organizuojami praktiniai užsiėmimai, kurių metu praktiškai susipažįstama su tam tikra profesija.

Prie Zarasų profesinės mokyklos

Išsiaiškinę Ig klasės mokinių poreikius Zarasų profesinėje mokykloje organizavome vizažo, apdailos bei mechanikos užsiėmimus, kuriuose moksleiviai turėjo progą praktiškai išbandyti vizažisto, apdailininko (statybininko) ir transporto priemonių remontininko profesijas, praplėsti bei įgyti naujų įgūdžių bei žinių. Be to, moksleiviai susipažino su mokymosi galimybėmis ir sąlygomis šioje mokykloje, išsiaiškino, kas yra pirminis ir tęstinis profesinis mokymas, aptarė karjeros perspektyvas baigus vieną ar kitą profesinio mokymo programą. Mokiniams buvo paruošta ir staigmena – apsilankymas kalvystės laboratorijoje, kurioje laukė praktinė veikla ir pažintis su kalvio amato gudrybėmis.

Išbandėme, kaip veikia važiuoklė

Dėkojame Zarasų profesinės mokyklos karjeros specialistei Olgai Novičkovai už pagalbą rengiant profesinį veiklinimą, profesijos mokytojams Ugnei Ulianskienei, Vytautui Kruopiui, Maxim Gluchov už įdomius ir turiningus užsiėmimus, pasidalintas žinias ir patirtis, malonų ir šiltą bendravimą su mokiniais.

Kalvystės laboratorijoje

Esu tikra, kad profesinis veiklinimas – sudaro palankias sąlygas geriau pažinti save – savo pomėgius, polinkius, gebėjimus, mėgiamas veiklos sritis, kas yra labai svarbu darant tolimesnius savo karjeros kelio pasirinkimus ir sprendimus.

Jovita Vainikevičiūtė, karjeros specialistė

Dar prieš vykdamas į Zarasų profesinę mokyklą buvau nusprendęs, kad noriu daugiau sužinoti apie transporto priemonių remontininko specialybę ir išbandyti šį darbą. Automobiliai ir technika  mane domina nuo vaikystės, tad sprendimas nebuvo atsitiktinis. Užsiėmimų metu mokėmės ir teorijos, ir praktikos. Kartu su mokytoju nagrinėjome automobilio dalis, jų paskirtį, dažniausius gedimus, aiškinomės, kaip jie  nustatomi, pakartojome variklių tipus bei jų veikimo principus. Apžiūrėjome automobilius, kurie naudojami praktikavimuisi – teorinių žinių pritaikymui praktikoje. Vėliau gavome užduotį... pasiskirstę į komandas turėjome išrinkti variklio dalis, o tai atlikę – sudėti jį atgal. Užduočiai atlikti  reikėjo atidumo, nuovokumo ir loginio mąstymo. Supratau, kad jėgos čia prireiks mažiausiai. Buvo ir dar viena užduotis - naudojantis jungčių schema turėjome sujungti laidus. Išvyka į Zarasų profesinę mokyklą man labai patiko, patiko visų pirma tai, jog galėjau pasipraktikuoti ir išbandyti daug naujų dalykų, sužinoti apie transporto priemonių remontininko profesiją. Tai buvo įdomi patirtis.

Neidas Miškinis

Atvykus į profesinę mokyklą pasiskirstėme į grupeles. Mes, merginos, keliavome į vizažo  užsiėmimus, vieni vaikinai mokėsi apdailos, kiti gilinosi į mechanikos sritį. Zarasų profesinė mokykla mus priėmė labai šiltai ir maloniai. Pastebėjau, jog mokytojai išmano savo darbą ir yra tikri savo srities  profesionalai.

Vizažo mokytoja Ugnė mums papasakojo apie makiažo rūšis, jų skirtumus ir ypatumus. Ji pristatė mums kosmetikos produktus, daug dėmesio skyrė jų kokybei, jų naudojimui atsižvelgiant į odos tipą. Kartu aptarėme kosmetikos priemonių cheminę sudėtį, nagrinėjome, kokios medžiagos kokias savybes joms suteikia, kaip veikia vienokią ar kitokią odą.

Be to, turėjome galimybę praktiškai išbandyti vizažisto profesiją. Tiesa, makiažą darėme sau, o ne kitam. Nusprendėme, jog taip bus drąsiau. Taigi, mokėmės naudotis įvairiomis priemonėmis, pritaikyti įvairius kosmetikos produktus, tai padaryti pagal taisykles. Mokytoja mums rodė, kaip turime taisyklingai naudoti kosmetiką, įrankius, o mes stebėdamos bandėme tą patį atkartoti ant savo veido. Gautu rezultatu buvome pakankamai patenkintos Man labai patiko mūsų apsilankymas Zarasų profesinėje mokykloje, džiaugiuosi, jog pagilinau savo žinias makiažo srityje bei daugiau sužinojau apie vizažisto mokymo programą ir dar vieną profesiją.

Austėja Dimitrijeva

Pasirinkau išbandyti apdailininko profesiją, tad pusdienį praleidau su  Zarasų profesinės mokyklos mokytoju Maksimu. Iš pradžių buvome supažindinti su darbo saugos taisyklėmis, tada apžiūrėjome įvairius  įrankius, su kuriais  dirba apdailininkai, spėliojome ir aiškinomės, kokiems darbams atlikti jie yra naudojami., daugelį jų išmėginome praktikoje. Nekantriai laukiau praktinės dalies. Jos metu kartu su savo klasės draugais mokiausi pjaustyti plyteles, o tam reikėjo išmokti naudotis plytelių pjaustymo aparatu. Išmokęs pjaustyti bandžiau jas klijuoti, mokiausi tai daryti taisyklingai, nes tik taisyklingai atliktas darbas atrodo kokybiškas. Supratau, kad svarbiausia čia – paruošti paviršių, t.y. tobulai jį išlyginti. Darbas reikalavo kruopštumo ir kantrybės, tad skubėti  negalėjau. Taip pat tą dieną išbandžiau kampinį šlifuoklį, gręžiau perforatoriumi. Dar išsiaiškinau, kaip ir kokį gipskartonį pasirinkti, kokius įrankius naudoti jį pjaustant ir kaip jį taisyklingai atpjauti, tai ir pats pabandžiau. Man ši veikla labai tiko, kadangi pasitikrinau, ar gerai darau tai, ką jau moku ir išbandžiau, kas dar nepatirta.

Dainius Lepiochinas

 

Autorius:
Jovita Vainikevičiūtė, karjeros specialistė

Nuotraukų autorius(-iai):
Jovita Vainikevičiūtė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas