Startavo naujas Sumanaus moksleivio akademijos sezonas

Gruodžio pradžioje startavo VDU Žemės ūkio akademijos Zarasų inžinerijos, gamtos mokslų, verslumo, ekologijos eksperimentinių klasių projekto veiklos. Vieni moksleiviai jas tęsia (II lygio mokiniai), kitiems (I lygis) – šiemet įsijungusiems į projektą – išvyka į VDU Žemės ūkio akademijos Sumanaus moksleivio akademijos organizuotas veiklas – tik pirmoji pažintis su projektu ir nauja patirtis.

Zarasų rajono moksleiviai prie VDU žemes ūkio akademijos

Šiemet pradėję savo veiklas ( 7-i mokiniai) susipažins su visomis eksperimentinėmis klasėmis ir jų veiklomis – inžinerijos, gamtos mokslų, verslumo ir ekologijos mokslų kryptimis ir tik kitais metais padarys sprendimus, kurią iš jų tęs. Tai šių metų projekto naujovė. Kiti mokiniai (jų taip pat 7-i) tęs tą kryptį, kurią pradėjo ankstesniais metais.

Domantas matuos pigmentų kiekį lapuose

II –ojo lygio eksperimentinių klasių mokiniai susitiko su savo grupių mentoriais, kurie mokinius supažindino su projektinio darbo, kurį moksleiviai rengs, tikslu, uždaviniais ir darbo eiga. Po to moksleiviai klausė paskaitų (gamtos mokslų klasė: ,,Šaldyta, džiovinta, liofilizuota. Kas vertingiau?“, ,,Mikroorganizmų reikšmė augalų mityboje“, verslumo klasė: ,,Finansai ir aplinka“, ,,Ekonomikos anatomija“, inžinerijos klasės mokiniai: ,,Kosmoso technologijos žemės ūkio mašinų valdymui“, ,,Brėžinys ir jo informacija“, ,,Medžiagų mechaninių charakteristikų tyrimai“) bei dalyvavo praktiniuose užsiėmimuose.

Gamtos klasės mokinės nustatys vitamino c kiekį kokteilyje

Daugiausia į praktines veiklas buvo įtraukti gamtos mokslų eksperimentinės klasės moksleiviai. Jie užsiėmime ,,Šaldyta, džiovinta, liofelizuota. Kas vertingiau?“ kartu su universiteto doktorante dokt. Erika Jakiene nustatinėjo vitamino C kiekį vaisių ir daržovių kokteiliuose, o doc. dr. Viktorijos Vaštakaitės – Kairienės užsiėmime ,,Mikroorganizmų reikšmė augalų mityboje“ dirvožemyje ieškojo grybų. Atlikdami šias veiklas gamtos mokslų klasės mokiniai susipažino su moksline tiriamąja veikla – laboratorijose esame įranga, priemonėmis, darbo eiga, mokslinės tiriamosios veiklos rezultatų reikšme ir jų pritaikymu praktikoje.

Įdomu buvo pamatyti žemes ūkyje naudojamus robotus

I-ojo lygio moksleiviams šįsyk buvo pasiūlyta plačiau susipažinti su gamtos ir inžinerijos mokslų kryptimis. Pažintis su verslumu ir ekologija yra numatyta antrajame susitikime. Taigi, šie mokiniai išklausė paskaitas ,,Tarp meno ir gamtos: kaip gimsta praktinės veiklos?“, ,,Kaip  kukurūzo grūdas atsiskiria nuo gurguolės?“, ,,Dronai, robotai ir jų panaudojimas“ bei ,,Pigmentai lapuose“.

Užduotis - suprojektuoti žaliąją erdvę

Moksleiviai klausėsi ne tik teorijos. Dėstytojai savo medžiagą pagyvino demonstruodami eksperimentus, rodydami jų tobulinamą įrangą, įtraukdami mokinius į praktines veiklas. Kiekvienoje paskaitoje su mokiniais buvo aptarta ne tik mokslo kryptis, bet šiai krypčiai reikalingų specialistų poreikis, jų rengimo sąlygos VDU Žemės ūkio akademijoje bei šių specialistų karjeros galimybės.

Paskaitoje apie kukurūzų grūdų kūlimą

Esu tikra, kad mokiniai dalyvaudami šiame projekte pasinaudos galimybe geriau pažinti save, praplės įvairių dalykų žinias - pagilins savo pažinimo, komunikavimo, kūrybiškumo kompetencijas, pasiruoš priimti svarbius savo karjeros keliui sprendimus.

Jovita Vainikevičiūtė, karjeros specialistė

***

Mokinių mintys

Jau antrus metus vykstu į VDU ŽŪA . (Vytauto Didžiojo Universiteto Žemės Ūkio Akademiją) Sumanaus moksleivio akademiją. Čia lankau jau II-ąjį eksperimentinės inžinerijos klasės lygį. Pavasarį turėsiu parengti inžinerijos srities projektą, tad šio susitikimo metu aiškinausi būsimo darbo tikslą, uždavinius ir rengimo eigą. Tai išsiaiškinti padėjo dr. Mantas Rubiežius. Be to, tądien klausiausi įvairių paskaitų, susijusių su inžinerijos sritimi.  Įdomiausia buvo doc. dr. A. Juosto paskaita apie kosmoso technologijas žemės ūkio mašinų valdymui, kurioje sužinojau kaip technologijos iš kosmoso padeda ir leidžia valdyti žemės ūkio techniką, kaip jos naudojamos mūsų mobiliuosiuose telefonuose ir kaip jos veikia. Lekt. Dainius Ramukevičius paskaitoje pristatė, kaip yra brėžiami ir sulankstomi architektūriniai brėžiniai, paaiškino, kaip sutarta braižybos kalba susikalba architektai ir inžinieriai,, kodėl brėžiniams svarbus tikslumas ir juose pažymėti simboliai. Paskutinėje paskaitoje (lekt. dr. Ramūnas Mieldažys) papasakojo mums apie medžiagų mechaninių charakteristikų tyrimus, technologijas ir priemones joms nustatyti. Ši paskaita man buvo itin patraukli, kadangi buvo dėstoma ne tik teorija, bet ir daug dalykų buvo parodyti praktiškai. Taigi, kiekviena paskaita buvo pažinimas ir nauja patirtis.

Dėkoju visiems, kurie prisideda prie to, kad šis projektas vyktų, o mes turėtume galimybių pažinti save,  mokytis, matuotis profesijas, klausytis naudingų dėstytojų patarimų ir taip tobulėti.

Endis Narkevičius, IIg kl.

***

Šiemet pradėjau lankyti VDU Žemės ūkio akademijos Sumanaus moksleivio akademijos eksperimentinės klasės pirmąjį lygį. Pirmaisiais metais turėsiu susipažinti su inžinerijos, gamtos mokslų, verslumo bei ekologijos sritimis, antraisiais apsispręsiu, kokią kryptį tęsiu. Dalyvavau net keturiuose užsiėmimuose. Vieni buvau labiau teoriniai, kituose labiau praktikavomės. Pirmajame užsiėmime ,,Tarp meno ir gamtos: kaip gimsta žaliosios erdvės” buvo ir teorijos, ir praktikos. Paklausę teorinių patarimų, kas svarbu kuriant žaliąją erdvę, gavome užduotį sukurti erdvę Sky parkui. Buvo smagu dirbti grupėje, ieškoti ir rasti visus tenkinantį sprendimą.

VDU Žemės ūkio akademijos dokt. Justinas Anušauskas pristatė, kaip tobulina kukurūzų kūlimui skirtą įrenginį, rodė, kokią įtaką grūdo atskyrimui nuo burbuolės turi jos drėgnumas.

Paskaitoje ,,Dronai, robotai ir jų panaudojimas” buvo įdomu sužinoti, kaip žemės ūkyje nadojami robotai ir dronai, kaip yra užprogramuojamas jų darbas, kokią studijų programą turėčiau pasirinkti, jeigu norėčiau konstruoti bei kurti dronus ir robotus. Labiausiai patiko tai, jog galėjau iš arti apžiūrėti žemės ūkyje naudojamus robotus, dronus, įvertinti jų dydį, suprasti, kaip jie veikia.

Paskutiniame užsiėmime ,,Pigmentai lapuose” aiškinomės, kodėl svarbu nustatyti pigmento kiekį lapuose bei ką jis parodo. Laboratorijoje dirbdami grupėmis nustatinėjome skirtingų augalų pigmentų kiekį – tai nustatyti pavyko atlikus laboratorinę užduotį – pigmentų kiekį išmatuoti naudojant spektrofotometrą. Taigi, namo grįžau sužinojęs ir išbandęs daug naujų dalykų.

Mantas Lukošiūnas, IIIg kl.

Autorius:
Jovita Vainikevičiūtė, karjeros specialistė

Nuotraukų autorius(-iai):
Jovita Vainikevičiūtė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas