Apie veiklas Sumanaus moksleivio akademijoje

Sausio 28 d. (antradienį) II –IVg kl. moksleiviai vyko į VDU Žemės ūkio akademijos Sumanaus moksleivio akademijos organizuotas veiklas. Tai jau antras šio sezono vizitas. Šį kartą veiklose dalyvavome kartu su Akmenės ir Šakių rajonų moksleiviais. Naujokai, pirmajam lygiui priklausantys moksleiviai, klausėsi VDU žemės ūkio akademijos dėstytojų paskaitų verslumo ir ekologijos srities temomis. Paskaitose ,,Kaip nepasiklysti šiuolaikinių finansų labirintuose“ ir ,,Kiek kainuoja šiuolaikinis gyvenimo stilius?“ mokiniai turėjo progos praplėsti savo finansinio raštingumo žinias, o savo žinias apie ekologiją gilino paskaitose ,,Maisto švaistymui – ne!“ bei ,,Kas vyksta zylės inkile“.

Su dėstytoju doc. dr. Artūru Kupčinsku

Antrojo lygio gamtos mokslų klasę lankantiems moksleiviams šįsyk buvo pasiūlyti ne tik teoriniai, bet ir praktiniai užsiėmimai. Išklausę teoriją (paskaita ,,Skonių ir kvapų mokslas: maisto svokimo tyrimai“) mokiniai darbavosi  maisto žaliavų laboratorijoje, kur pasitelkdami į pagalbą savo receptorius mokėsi vertinti įvairius maisto produktus bei susipažino su maisto vertintojo darbu. Universiteto šiltnamyje mokiniams buvo pristatyta hidroponika - augalų auginimo technologija, jos pagrindinės sistemos, hidroponikos veiksniai, veikiantys chlorofilą, o augalininkystės laboratorijoje buvo matuojamas chlorofilo kiekis.

Darbas grupėje - chlorofilo kiekio matavimai

Šio lygio verslumo klasių moksleiviai klausėsi paskaitų: ,,Išmanumo turnyras: slaptas milionierių klubas“, ,,Kaip šaliai tapti turtinga, o jos gyventojams – laimingiems“. Pastarojoje ne tik dalyvavo, bet ir diskutavo apie tai, kas lemia šalies turtą ir jos gyventojų laimę.

Dr. Laima Skauronė apie šiuolaikinio gyvenimo stiliaus kainą

Paskaitose ,,Ką žinome apie upes?“, ,,Medžiagų protas – kurs jis?“, ,,Dronai, robotai ir jų panaudojimas“, ,,Vidaus degimo variklių konstukcija, panaudojimas“ dalyvavo inžinerijos eksperimentinę klasę pasirinkę moksleiviai. Daugelyje paskaitų mokiniams buvo pristatytos atitinkamos VDU Žemės ūkio akademijos studijų programos, jų turinys bei karjeros perspektyvos jas baigus.

Inžinerijos klasės dalyviai

Esu tikra, kad šio vizito veiklos praplėtė mokinių dalykines žinias (fizikos, chemijos, ekonomikos, biologijos ir kt.) bei mokinių ugdymo karjerai  kompetenciją – pažinti darbo pasaulį, jame besiklostančias tendencijas, poreikius bei  mokymosi galimybes VDU Žemės ūkio akademijoje.

Medžiagotyros laboratorijoje

Šiais metais pradėjau lankyti VDU Žemės ūkio akademijos Sumanaus moksleivio akademiją. išvykų metu galiu  susipažinti su VDU Žemės ūkio universitetu bei čia siūlomas studijų programas, kas, galvoju, yra naudinga mokiniams planuojant tolimesnį savo karjeros kelią. Manau, kad ši patirtis padės lengviau apsispręsti, kur stoti ir  ką studijuoti.

Jovita Vainikevičiūtė, karjeros specialistė

Kadangi esu dar ,,pirmokė”, šiais metais kiekvienos išvykos metu turiu galimybę susipažinti ir patirti vis kitą sritį. Kitais metais turėsiu apsispręsti ir galėsiu pasirinkti inžinerijos, ekologijos, verslumo arba gamtos mokslų klasę. Šįsyk klausėmės verslumo bei ekologijos klasėms skirtų paskaitų. Paskaitos buvo tikrai vertingos, jose buvo nagrinėjamos aktualios temos. Itin naudinga buvo išgirsti dalykus, kuriuos galime pritaikyti visi, pavyzdžiui, kaip išmokti taupyti.  Šį kartą paskaitos buvo labiau teorinės, nepaisant to, patrauklios ir įdomios. Diena buvo smagi, neprailgo, dalyvauti šiame projekte rekomenduoju ir kitiems.  

Lina Abramavičiūtė, IIIg

Lankau inžinerijos eksperimentinę klasę. Kadangi tęsiu pernai pradėtus mokslus, esu jau II ojo lygio klasėje. Antradienį dalyvavau net keturiose paskaitose. Paskaitoje ,,Ką žinome apie upes?” praplėčiau savo žinias apie upių šlaitų formavimąsi, upėse vykstančius procesus. sužinojau, kaip statyti tiltus, kad jie neužtvintų ir nesugriūtų, kurios prie upių esančios vietos yra tinkamiausios namų statybai. Paskaitoje ,,Medžiagų protas - kur jis? buvau įtrauktas į įvairiausius eksperimentus, be to dėstytojas mums pristatė protingų medžiagų esmę, kaip jos yra panaudojamos, pvz. šiuolaikinėje medicinoje arba statybose. Ypač patiko paskutinė paskaita ,,Vidaus degimo variklių konstrukcija, panaudojimas:, kurioje turėjau galimybę apžiūrėti įvairiausius variklius, jų dalis, pamatyti, kaip atrodo lėktuvo variklis, iš arti stebėti variklio veikimą. Didžiulė staigmena buvo auditoriją, kurioje galėjome pasijausti kaip senos technikos muziejuje – apžiūrėti šimto metų senumo automobilius. Namo grįžau pagilinęs žinias apie techniką, daugiau sužinojęs apie studijų programas – mechanikos bei hidrotechninės statybos inžineriją.

Adomas Dainys, IIIg kl.

Į VDU Žemės ūkio universitete organizuojamas Sumanaus moksleivio akademijos gamtos mokslų klasės veiklas  važinėju antrus metus. Šį kartą dalyvavau dviejuose užsiėmimuose –Skonių ir kvapų mokslas: maisto suvokimo tyrimai” bei ,,Kontroliuojamos aplinkos daržininkystė”. Pirmajame aiškinomės, kokie receptoriai svarbūs vertinant maistą, o tai išsiaiškinus nustatinėjome duonos, pomidorų padažo ir kt. gaminių skonius, bandėm atskirti kvapus, turėjome suskirstyti spalvas ir pildėm maisto vertintojo anketas.

Paskaitoje apie daržininkystę iš pradžių apžiūrėjome šiltnamį, kur specialioje vatoje auginamos daržovės – salotos, bazilikai, pomidorai ir pan. Išsiaiškinus, kas yra hidroponika (augalų auginimo technologija) ir pagrindines jos sistemas, užsiėmimą tęsėme laboratorijoje, kur   atlikom praktinį darbą - tyrėme ir skaičiavome chlorofilo kiekį salotose, sužinojome, kokią įtaką chrolofilo kiekis turi daržovės maistinei vertei, taip pat nustatinėjome tikslią salotos spalvą. Ši išvyka labai patiko, kadangi buvo daug praktinės veiklos, be to praplėčiau savo biologijos bei chemijos dalykų žinias.

Justina Petrauskaitė, IIg kl.

Autorius:
Jovita Vainikevičiūtė, karjeros specialistė

Nuotraukų autorius(-iai):
Jovita Vaininkevičiūtė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas