Įgyvendinant TŪM projektą, mūsų gimnazijoje vyko „Vizualinio mąstymo strategijos praktiniai užsiėmimai“, kuriuos vedė MO muziejaus edukatorė Viola Klimčiauskaitė, Keistuolių teatro aktorė, praktikė, kūrėja.
Programos tikslas – išmokti, patirti ir pajausti pokytį praktikuojant Vizualinio mąstymo strategiją. Užsiėmimų metu lektorė devintų bei dešimtų klasių mokinius kvietė į meno kūrinius žvelgti be išankstinių įsitikinimų ir nusistatymų, geriausia – netgi be jokių žinių apie jį. Edukacijos padėjo ugdyti kritinio mąstymą, kūrybiškumą, bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius, emocinį intelektą. Susitikimai vyko mūsų gimnazijoje, kultūros centre –Dusetų dailės galerijoje. Taip pat mokiniai lankėsi Dusetų skulptūrų parke. Diskutuodami mokiniai galėjo pasakyti ne tik savo nuomonę, bet išgirsti ir kito, o galiausiai sutarti, kad skirtingi požiūriai gali būti savaip teisingi. Kartais tai nėra taip paprasta ir lengva... O ką apie užsiėmimus sako patys mokiniai?
Spalio pabaigoje įvyko pirmoji MO muziejaus paskaita apie vaizduojamąjį meną. Tris pamokas trukusi paskaita sudomino daugumą dalyvių. Mokiniai drąsiai reiškė savo nuomonę ir dalijosi asmenine patirtimi apie šiuolaikinį meną.
Užsiėmimo pradžioje mokiniai buvo suskirstyti į poras. Vienas poros narys išsirinkdavo vieną iš pateiktų nuotraukų ar piešinių ir turėdavo jį apibūdinti savo partneriui, kuris kūrinio nemato. Pastarasis turėjo surasti apibūdintą meno kūrinį ir atskleisti, ką išgirdo. Ši užduotis parodė, kaip skirtingai kiekvienas žmogus suvokia ir interpretuoja tą patį meno kūrinį.
Vėliau mokiniai atvirai dalijosi savo nuomone: ekrane buvo rodomi įvairūs meno kūriniai, o kiekvienas turėjo papasakoti, ką mato, pateikti savo interpretaciją ir paaiškinti, kodėl būtent taip supranta kūrinį. Man labiausiai patiko grupinė užduotis su porininku. Sėdėjome atsirėmę nugaromis, vienas mokinys laikė piešinį ar nuotrauką ir privalėjo žodžiu kuo tiksliau apibūdinti, kas jame vaizduojama, o kitas - remdamasis vien tik kūrino apibūdinimu, pabandyti kūrinį atkurti.
Paskaitos buvo labai įdomios - mokiniai aktyviai įsitraukė, diskutavo, reiškė savo mintis ir interpretacijas. Jie turėjo galimybę giliau susipažinti su moderniu menu ir atrasti naujų jo prasmių.
Monika Kundavičiūtė, IIg kl.
Dusetų kultūros centre vyko antrasis MO muziejaus edukacijos susitikimas. Renginys buvo ne tik informatyvus, bet ir kūrybiškai įtraukiantis- mokiniai turėjo galimybę kitaip pažvelgti į meną, jo kalbą ir emocijas, kurias jis perteikia.
Užsiėmimo pradžioje vyko nuotaikų, emocijų pažinimo veikla: žiūrėdami į skirtingus paveikslus, mokiniai iš lentelės rinkosi ir aptarė emocijas, kurias šie kūriniai jiems sukelia. Tai padėjo geriau suprasti, kaip kiekvienas žmogus paveikslų vaizdus gali matyti skirtingai.
Vėliau mokiniai atliko įdomią stebėjimo ir įsiklausymo užduotį – „užsidengę akis“, jie turėjo susitelkti į draugo pasakojimą apie pasirinktą paveikslą. Draugas apibūdino kūrinį, neminėdamas jo pavadinimo ar autoriaus, o klausantiems reikėjo įsivaizduoti, atpasakoti ir galiausiai surasti ir parodyti, apie kurį darbą buvo kalbama. Ši veikla skatino atidumą, vaizduotę ir gebėjimą tiksliai perteikti spalvas, vaizdus.
Renginys buvo informatyvus ir įtraukiantis. MO edukacijos leido mokiniams ne tik pažinti meną, bet ir patiems aktyviai dalyvauti, mąstyti, diskutuoti bei išbandyti netradicinius mokymosi būdus. Iš užsiėmimo mokiniai išėjo gerai nusiteikę, patyrę naujų įspūdžių ir sužinoję, kad meną galima pažinti įvairiais būdais.
Meda Austėja Kazlaitė, IIg kl.
Mūsų gimnazijoje MO muziejaus edukacijos, kurias vedė lektorė Violė Klimčiauskaitė paliko itin pozityvų įspūdį ir suteikė naujų žinių apie meną bei jo suvokimą. Iš pradžių paskaita vyko mūsų gimnazijos skaitykloje, ten mes su lektore kalbėjome apie įvairius dalykus tokius, kaip - mokinių įsitraukimą į įvairius mokyklos renginius ar tiesiog diskutavome apie mokyklos gyvenimą, kūrybiškumą ir t.t. Vėliau atlikome įvairias užduotis, susijusias su meno kūriniais ar nuotraukomis ir kaip jos gali būti vertinamos meniniu požiūriu, į ką svarbu atkreipti dėmesį. Aiškinomės, kaip šviesa, kompozicija ir detalės keičia vaizdo prasmę. Tai padėjo kitaip pažvelgti į kasdienius vaizdus ir suprasti, kad menas slypi ne tik profesionaliuose darbuose, bet ir aplink mus.
Vėliau visi kartu išvykome į Dusetų skulptūrų parką. Kiekvienas turėjome išsirinkti vieną skulptūrą ir komandoje ją pristatyti. Ši veikla skatino bendradarbiavimą, diskusijas ir kūrybišką mąstymą. Buvo įdomu išgirsti, kaip skirtingai žmonės interpretuoja tą patį kūrinį, kokias emocijas jis kelia ir kokias prasmes įžvelgia. Tai padėjo suprasti, kad menas neturi vieno teisingo atsakymo – jis kviečia mąstyti, jausti ir diskutuoti. Kadangi buvo net ir mokinių vertinimo komanda, buvo smagu paklausyti vertinimo kriterijų, ir į ką atkreipti dėmesį. Grįžus iš parko laukė dar viena paskaitos dalis, kurioje aptarėme savo patirtis, menines nuotraukas ir tai, kaip mūsų suvokimas apie meną pasikeitė per dieną. Šis apibendrinimas padėjo įtvirtinti tai, ką išmokome, ir leido suprasti, kiek daug gali duoti viena edukacinė veikla. Šis renginys buvo prasmingas, įdomus ir lavinantis. Jis ne tik suteikė žinių apie meną, bet ir paskatino pažvelgti į supančią aplinką kūrybiškiau, drąsiau reikšti savo nuomonę ir dirbti komandoje. Manau, kad tokios edukacijos yra vertingos, nes jos praplečia akiratį ir skatina giliau suprasti kultūrą bei meną.
Vakarė Putcaitė, IIg kl.
-
Zarasų rajono mokytojai lankėsi Visagino Niutono kambaryje...
- Paskelbta: 2025-11-27
- Kategorija: Projektinė veikla
Įgyvendinant Tūkstantmečio mokyklos (TŪM) projekto veiklą ilgalaikė 40 ak. val.... -
Pradedamas įgyvendinti projektas „Visos dienos mokyklos pas...
- Paskelbta: 2025-11-19
- Kategorija: Projektinė veikla
Zarasų rajono savivaldybės administracija pagal 2021–2030 m. plėtros programos v... -
STEAM integruota veikla „Matomas ir nematomas šviesos kelia...
- Paskelbta: 2025-11-18
- Kategorija: Projektinė veikla
Mūsų gimnazijoje vyko išskirtinė integruota fizikos, geografijos ir chemijos pam... -
Atviros STEAM veiklos Zarasų Ąžuolo gimnazijoje: „Vėjo jėga...
- Paskelbta: 2025-11-17
- Kategorija: Projektinė veikla
Įgyvendinant TŪM projektą, lapkričio 17 dieną Zarasų Ąžuolo gimnazijos gamtamoks... -
Zarasų rajono mokytojai gilino žinias STEAM ugdymo srityje
- Paskelbta: 2025-11-06
- Kategorija: Projektinė veikla
Įgyvendinant Tūkstantmečio mokyklos (TŪM) projektą, Zarasų rajono mokytojai lapk... -
Atvira integruota STEAM veikla „Žvaigždynai ir trikampiai –...
- Paskelbta: 2025-11-05
- Kategorija: Projektinė veikla
Įgyvendinant Tūkstantmečio mokyklų (TŪM) projektą, spalio 27 dieną vyko atvira i... -
Vasaros stovykla mokykloje: kūryba, tyrinėjimai ir nuotykia...
- Paskelbta: 2025-06-19
- Kategorija: Projektinė veikla
Mūsų gimnazijoje birželio 10-13 dienomis vyko smagi ir turininga vaikų vasaros s... -
Projektas „Mokėk plaukti ir saugiai elgtis vandenyje 2025“...
- Paskelbta: 2025-05-19
- Kategorija: Projektinė veikla
Antrus metus antrokai dalyvavo programoje „Mokėk plaukti ir saugiai elgtis vande... -
Pradedamas įgyvendinti projektas „Bendrojo ugdymo prieinamu...
- Paskelbta: 2025-05-12
- Kategorija: Projektinė veikla
Pradedamas įgyvendinti projektas „Bendrojo ugdymo prieinamumo didinimas Zarasų r...
