Virtuali kūrybinio rašymo pamoka

Pamoka prasideda

Jau senokai visa ugdomoji veikla persikėlė į virtualią erdvę. Įpratome taip dirbti, bendrauti. Kaip pabėgti nuo įprastos rutinos? Ogi visai paprastai. Tiesiog pasikviesti į svečius kūrybingą asmenybę, kuri sugebėtų savo šiltu bendravimu pavergti visų širdis, sugebėtų uždegti įdomiai veiklai kiekvieną mokinį. Būtent tokią viešnią savo pamokose ir turėjo septintų ir aštuntų klasių mokiniai. Kūrybinio rašymo pamoką vedė rašytoja, trijų prestižinių Lietuvos vaikų literatūros premijų laureatė, literatūros konkursų laimėtoja ir nominantė, tarptautinės vaikų ir jaunimo literatūros asociacijos IBBY narė, knygų „Šunojaus diena“, „Sutikti eidą“, „Verksnių klubas“ ir „Skiriama Rivai“ autorė, kūrybinio rašymo mokytoja Ilona Ežerinytė.

Kelios knygos

Pamokos pradžioje rašytoja pasidalino mintimis apie tai, kas yra kūrybiškumas, ko reikia, norint pradėti rašyti. Pirmiausia, žinoma, reikia noro. Rašyti gali paskatinti net ir paprasčiausios situacijos, tik reikia originaliai mąstyti, atidžiai stebėti aplinką. Sugebėti pastebėti netgi mažiausią smulkmeną. Dar reikia turėti lakią vaizduotę, būti smalsiam, atkakliam. Jeigu jauti malonumą rašydamas ir turi rašyti. Labai svarbus ir bendradarbiavimas – privalai domėtis kitų rašytojų kūryba, daug skaityti, domėtis, apie ką rašo kiti. Juk, anot rašytojos, kuo daugiau skaitai, tuo originaliau rašai. Jeigu nori būti rašytojas, visų pirma turi būti skaitytojas ir stebėtojas. Rašyti yra smagu!

Istorijos schema

Po tokio pozityvaus nuteikimo, mokiniai gavo smagių užduočių, kurios įrodė, kad kiekvienas gali originaliai mąstyti, turi lakią vaizduotę, yra pastabus, smalsus ir, žinoma, kūrybingas. Tiek bendra kūrybinė užduotis, tiek individualios užduotys buvo atliktos gana kūrybingai. Mokiniai sulaukė daug gražių vertinimų, pagyrimų. O didžiausias įvertinimas – rašytoja pakvietė būti vertintojais jos naujai rašomos knygos.

Ar naudingos tokios kūrybinio rašymo pamokos? Tai įrodo mokinių atsiliepimai po pamokos.

Augustinas Liorentas, 8 klasė: „Labiausiai man įsiminė tas momentas, kai rašytoja pasakojo apie sąvokas, kurios susijusios su kūrybiškumu. Ko reikia, kad rašymas būtų įdomus. Po to diskutavome apie paprasčiausią dalyką – trikampį. Turėjome į jį įsižiūrėti ir pasakyti, ką matome. O matyti, pasirodo, galima tikrai nemažai. Tai galėjo būti ir laiptai iš šono, ir namo stogas, ir nykštuko kepurė, ir kelio ženklas, ir dar labai daug kitokių dalykų. Kita užduotis – istorijos kūrimas pagal planą. Užduotį atlikome visi kartu. Siūlėme veikėjui vardus, kokios jis profesijos, kokių nuotykių patiria kelionėje ir t.t. Ir, žinoma, laiminga pabaiga. Buvo tikrai smagu! Po šios užduoties laukė sudėtingesnė užduotis. Turėjome išsirinkti skaičių nuo 2 iki 10. Tada rašytoja ekrane parodė skaičiais pažymėtas skirtingų žmonių (vaikų, jaunuolių ir pagyvenusių) fotografijas. Užduotis – sukurti pasakojimą apie pasirinktą veikėją. Su užduotimi susidorojome išties gerai. Išgirdome gana įdomių pasakojimų. Tik dėl laiko stokos, pamokos metu visi nespėjome pasidalinti savo kūrybiniais bandymais.

Manau, kad šiandien išmokome tikrai nemažai: nuo to, kad paprasčiausioje figūroje galima pamatyti daug įvairių dalykų, ir baigiant tuo, jog patys bent jau trumpam tapome tikrais rašytojais, galinčiais sukurti pasakojimą apie žmogų vien iš nuotraukos.“

Markas Jarmalavičius, 8 klasė: „Ši pamoka man labai patiko. Įsitikinau, kad rašytojai iš tikrųjų yra draugiški, mokantys sudominanti rašymu, skaitymu. Nesitikėjau, kad bus tokia įdomi, smagi pamoka. Labai patiko rašytojos bendravimas su mumis. Jaučiausi lyg kalbėdamas su draugu. Tokios pamokos yra labai naudingos. Jų metu gali geriau išmokti kurti istorijas, reikšti savo mintis, nebijoti pasisakyti, lavinti savo kūrybiškumą. Tikrai norėtųsi, kad tokių pamokų būtų dažniau.“

Aivita Malažinskaitė, 8 klasė: „Rašytoja Ilona Ežerinytė, išleidusi daug puikių knygų, šiandieną mums pravedė pamoką apie kūrybinį rašymą. Rašytoja papasakojo apie tai, ką reikia žinoti rašant knygą, ar net norint ją išleisti. Pamokos metu turėjome atlikti pora užduočių, lavinančių mūsų vaizduotę, originalumą bei kūrybiškumą. Tai, anot rašytojos, yra vieni iš svarbesnių dalykų rašant knygą. Mums teko sukurti ir trumpą pasakojimą apie pasirinktos fotografijos žmogų. Rašytoja, išklausiusi pasakojimų, ir pagyrė, ir davė naudingų patarimų, kaip galima būtų įdomiau papasakoti, patarė, pagal kokį planą reikia rašyti. Manau, daug kam patiko tokia veikla. Galbūt ir mūsų klasėje bus tokių mokinių, kuriuos ši rašytoja įkvėps rašyti, kurti.“

Mantė Razmanavičiūtė, 8 klasė: „Rašytojos Ilonos Ežerinytės kūrybinio rašymo pamoka įdomi ir naudinga. Buvo įdomu klausytis patarimų, kaip kurti pasakojimą, istoriją. Pasirodo, kad kurti pasakojimą nėra taip sunku, kaip atrodo, tik reikia laikytis plano.“

Augustė Franckevičiūtė, 8 klasė: „Pamokoje buvo ką veikti! Nereikėjo visą laiką tik klausytis, bet teko ir patiems atlikti įdomių kūrybinių užduočių. Pasimokiau, kaip galima gražiai pabendrauti su visais, kaip atidžiai klausyti bei išsakyti savo nuomonę. Net kilo noras skaityti daugiau knygų.“

Dominykas Baltrūnas, 8 klasė: „Ši pamoka patiko. Supratau, kad galima įvairiau rašyti rašinius. Pasimokiau, kaip galima sukurti pasakojimą vien tik pasižiūrėjus į fotografiją. Manau, kad tokių pamokų reikėtų daugiau, jos keičia požiūrį į rašinio rašymą.“

Tadas Abramavičius, 8 klasė: „Pamoka tikrai patiko. Daug sužinojau apie kūrybą, kaip lavinti kūrybiškumą, kokių savybių reikia, kad įdomiai papasakotum istoriją ar parašytum knygą. Pažintis su įvairiais, įdomiais žmonėmis, nors ir nuotoliniu būdu, yra naudinga. Ko pasimokiau? Pasimokiau, kad nereikia bijoti savęs ar kitų, reikia daryti tai, kas tau patinka. Reikia tik drąsos ir pasitikėjimo savimi. Pamoka tikrai prašviesino niūrią karantino dieną!“

Edgaras Vikravičius, 8 klasė: „Man ši pamoka labai patiko, nes visi galėjome lavinti vaizduotę, išsakyti nuomonę, netgi sukurti trumpą pasakojimą apie burtų keliu kliuvusį personažą. Pasirodo, kad bet kas gali sukurti įdomų pasakojimą, gal net parašyti knygą, tik reikia labai lavinti savo vaizduotę. O vaizduotę laviname skaitydami knygas. Nebūtina būti genijumi, kad parašytum kūrinį. Reikia fantazijos, pasiryžimo, užsispyrimo ir tu gali pradėti rašyti.“

Akvilė Liesytė, 8 klasė: „Man ši pamoka su rašytoja Ilona Ežerinyte patiko, nes sužinojau keletą naujų dalykų ir manau, kad jie man tikrai pravers ateityje, per kūrybinio rašymo pamokas.“

Lina Abramavičiūtė, 7 klasė: „Nekantriai laukiau susitikimo su rašytoja Ilona Ežerinyte, nes esu skaičiusi jos knygas ir jos man patiko. Buvo labai smagu, kad pagaliau galėjau, nors ir nuotoliniu būdu, pabendrauti. Rašytoja, paaiškinusi, kaip ugdomas kūrybingumas, skyrė labai įdomias užduotis. Kiekviena užduotis buvo savaip įdomi, bet labiausiai patiko, kai reikėjo kuo greičiau parašyti palyginimus.“

Greta Grižaitė, 7 klasė: „Man labai patiko „Kūrybinės dirbtuvės“ su rašytoja Ilona Ežerinyte. Iš pradžių rašytoja paaiškino, kaip lavinti vaizduotę, smalsumą, pastabumą ir atkaklumą. Netrukus gavome labai įdomias užduotis: rašyti palyginimus, parašyti, ką matome pavaizduotame piešinėlyje. Kai išsiaiškinome, kaip kuriamas pasakojimas, visi kartu sukūrėme trumpą kūrinėlį. Buvo labai smagu.“

Pijus Ruzgas, 7 klasė: „Susitikimas labai patiko, nes visi galėjome pabūti rašytojais. Beje, ir namų darbams kiekvienas gavome originalią užduotį. Galėtų tokios pamokos vykti dažniau.“

Mantas Lukošiūnas, 7 klasė: „Kiekviena knyga – tai kelionė laimės link,“ – taip sakė susitikime rašytoja Ilona Ežerinytė. Kai taip įdomiai paaiškino, supratau, kad kurti nėra labai sunku. Įdomios užduotys, už kurias skiriami taškai, smagūs klausimai, neįprasta namų darbams užduotis – viskas patiko.“

Nuotraukų autorius(-iai):
Dainoros Biliūnaitės

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos