Smagios edukacijos Vilniuje

• Paskelbta: 2022-11-07
  • Kategorija: Išvykos

Valstybės pažinimo centre

Spalio 21 dieną mes, IIg klasės mokiniai, važiavome į edukacinę ekskursiją į Vilnių. Pirmiausia aplankėme Valstybės pažinimo centrą. Ten laukė orientacinis užsiėmimas „Nuo studento iki prezidento“. Susipažinę su Valstybės pažinimo centro veikla,  turėjome burtų keliu išsiskirstyti į penkias komandas, susigalvoti komandai pavadinimą ir prisistatyti. Kiekviena komanda gavome po penkias užduotis ir bandėme išsiaiškinti, kokį kelią turi nueiti Prezidentas, kol jį išrenka Lietuvos piliečiai. Domėjomės, kokias funkcijas atlieka LR Prezidentas, kaip jis susijęs su kitomis valdžios institucijomis, ką Prezidentui dovanoja kitų šalių atstovai. Domėjomės valstybės valdymo istorija, iš arčiau susipažinome su Prezidentų kasdienybe, pomėgiais, sprendėme kryžiažodį, kūrėme dovaną, kurią padovanotume kitiems valstybių vadovams, jei būtume Prezidentu. Užduotims atlikti buvo skirtas laikas, todėl ilgai užsibūti vienoje salėje negalėjome. Atlikę visas užduotis vėl sugrįžome į pirmąją salę, kur vyko užduočių aptarimas, pristatymas. Pasitikrinę savo žinias, įgiję daugiau informacijos apie Prezidento veiklą, keliavome toliau.

Valstybės pažinimo centre užduočių aptarimas

Kita edukacija vyko Energetikos ir technikos muziejuje. Kadangi šiame muziejuje lankomės pirmą kartą, tai mūsų laukė pažintinė ekskursija su gidu net po penkių aukštų pastatą. Energetikos ekspozicija pristato buvusią pirmąją Vilniaus miesto elektrinę. Jos autentiškus įrenginius – garo katilus, turbinas, valdymo pultą – apžiūrėjome pirmajame muziejaus aukšte. Mums paaiškino, kaip jie veikia, kam yra naudojami. Rūsyje elektrinės įrenginius papildo garo kondensatoriai ir vamzdynas. Turbinų salėje mums parodė veikiančius Kruonio hidroakumuliacinės elektrinės ir Ignalinos atominės elektrinės maketus. Pramonės ekspozicijoje apžiūrėjome Vilniaus pramonės raidą nuo amatininkų iki sovietmečio pabaigos. Gidė mus supažindino su industrializacijos bei modernizacijos procesais, apžiūrėjome Vilniuje gamintus buities daiktus, matėme, kaip atrodė sovietmečio naujakurio būstas. Tada ėjome į naujesnę interaktyvios technikos ir mokslo ekspoziciją, kur patiems buvo galima išbandyti įdomius, iš pradžių absurdiškai ir keistai atrodančius, tačiau moksliškai paaiškinamus žaidimus. Turėjome galimybę pasisverti mėnulyje, sukurti elektros grandinę ir išbandyti dar daug smagių eksponatų, o kartu prisiminti fizikinius dėsnius ir jų taikymo kasdienybėje pavyzdžius. Užlipę ant stogo, kur įkurta apžvalgos aikštelė, galėjome pasigrožėti Vilniaus miesto panorama iš aukštai.

Energetikos muziejuje

Keli įdomūs faktai, sužinoti Energetikos muziejuje: pasirodo, šis muziejus buvo susprogdintas per Antrąjį pasaulinį karą, tačiau vėl atstatytas; garo katilus anksčiau valydavo darbininkai, kurie turėdavo lįsti į katilo vidų per siaurą skylę ir tamsoje jį išvalyti; Ignalinos atominė elektrinė, kuri dabar yra uždaryta, vienu metu buvo galingiausia atominė elektrinė pasaulyje (nors buvo planuota pastatyti ją dar didesnę).

Prie maketo

Šios edukacinės veiklos buvo ir įdomios, ir naudingos, kadangi sužinojome daug naujos, naudingos informacijos.