Respublikiniam Etikos konkursui pasibaigus

  • Paskelbta: 2023-04-28
  • Kategorija: Konkursai

Deimilės Pivoriūnaitės kūrybinis darbas

Jau ne vienerius metus mūsų gimnazijos mokiniai dalyvauja respublikiniuose Etikos konkursuose, skirtuose skirtingoms amžiaus grupėms (7 -8, Ig – IIg, IIIg klasėms).

Dorinio ugdymo (etikos) konkursai skatina mokinius mąstyti, parodyti gebėjimus, žinias, išreikšti savo vertybines nuostatas.

Šiais mokslo metais Deimilė Pivoriūnaitė ir Simona Pamakštytė (IIg kl.) ryžosi išbandyti save, įgauti naujų žinių ir patirties virtualiame Ig – IIg etikos konkurse.

Konkursinį mokinio darbą sudarė 4 užduotys.

Pirmoji užduotis – teksto analizė. Perskaičius Vydūno tekstų ištraukas (iš knygos „Sveikata, jaunumas, grožė“) reikėjo atsakyti į klausimus, atskleisti savo nuomonę apie stebėjimosi svarbą, santykį tarp žmogaus proto ir kūno, parašyti trumpą interpretaciją Vydūno minčiai apie žmogaus savasties išsaugojimą.

Antroji - argumentavimo užduotis. Mokiniams reikėjo argumentuotai atsakyti į klausimus: „Apie ką negalima kalbėti, apie tai reikia tylėti?“ (L. Wittgensteinas), Kaip manai, ar kalba mus formuoja?  bei pateikti pavyzdžių,

Trečioji – kūrybinė užduotis. Nufotografuoti svarbią vertybę ir parašyti argumentuotą paaiškinimą, kodėl ši vertybė svarbi. Draugystę ir toleranciją pasirinkusi Deimilė vertybes iliustravo jaukia ir žaisminga triušio ir baltosios meškos nuotrauka. Simonos nuotrauka - tamsios sienos ir šviečianti lemputė - kūrė visai kitokią nuotaiką, o jos pasirinkta vertybė - žmogaus likimas (nežinia).

Ketvirtoji užduotis – pavyzdžių ieškojimas. Įsigilinus į citatą „Kai išvystu kito žmogaus veidą, iš karto gaunu žinią, kad tai kitas žmogus ir aš esu už jį atsakingas.“ (Emanuelis Levinas) reikėjo sugalvoti tris pavyzdžius, kada žmogus tampa atsakingas už kitą žmogų.

Džiaugiuosi, kad mokinės įsigilino į konkurso užduotis, apmąstė, galvojo pavyzdžius iš kasdienybės. Joms pavyko gerai atlikti visas užduotis ir surinkti 33 (Deimilė) ir 31,5 (Simona) iš 40 galimų taškų. Rezultatų lentelėje atitinkamai – 25-a ir 37-a pozicijos iš 133 dalyvių.

Deimilės refleksija po konkurso: „Vertinu naujas patirtis, o šis etikos konkursas skatino pasukti galvą ir pagalvojus atrasti įdomių idėjų iš Vydūno knygos. O lengviausia ir labiausiai patikusi užduotis - argumentavimo užduotis. Bendrąja prasme, ji buvo apie kalbą - kaip ji mus formuoja; apie kokius dalykus negalima kalbėti, reikia tylėti. Taip pat vaizduotę išlaisvinau kūrybinėje užduotyje, kurioje reikėjo nufotografuoti svarbią vertybę ir ją paaiškinti. Pasirinkau daugiaprasmišką, daugiausia draugystę, toleranciją ir saugumą vaizduojančią nuotrauką su baltąja meška ir triušiu prie arbatos puodelio.“

Simona Pamakštytė, IIg kl.

Simonos mintys: „Rašydama atsakymus į etikos konkurso klausimus supratau, kad daug kur turiu spragų, viena iš jų - interpretacija. Man jos buvo sunkiausios ir privertė daug mąstyti ir apgalvoti kiekvieną žodį, kurį rašiau. Taip pat teko rašyti savo nuomonę ir išdėstyti savas mintis. Darydama šias užduotis sužinojau naujų dalykų, tad dirbti buvo įdomiau. Visos užduotys kėlė iššūkių, todėl reikėjo įdėti nemažai pastangų ir laiko."

Mano nuomone, mokiniai turėtų domėtis panašiais konkursais, nes tai skatina ne tik kažko siekti, bet ir ugdo žmogų kaip asmenybę, skatina kritinį mąstymą, pasitikėjimą savimi. Manau, sunku nepritarti Ž. P. Sartro minčiai ,,Žmogus yra toks, kokį pats save sukuria.“

Autorius:
Ilona Šukienė, etikos mokytoja

Nuotraukų autorius(-iai):
Deimilės Pivoriūnaitės, Ilonos Šukienės

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos