Zarasų r. Dusetų Kazimiero Būgos gimnazija

Atviros STEAM veiklos Zarasų Ąžuolo gimnazijoje: „Vėjo jėgainė – ekologiškas sprendimas augančiai žmonių populiacijai“

Įgyvendinant TŪM projektą, lapkričio 17 dieną Zarasų Ąžuolo gimnazijos gamtamokslinėje laboratorijoje vyko atviros STEAM veiklos tema „Vėjo jėgainė – ekologiškas sprendimas augančiai žmonių populiacijai“. Užsiėmimuose dalyvavo Dusetų K. Būgos gimnazijos aštuntokai, kurie buvo pakviesti tyrinėti žmogaus populiacijos augimo reiškinį ir jo sąsajas su energetikos iššūkiais bei tvariais sprendimais.

Veiklų pradžioje mokiniai diskutavo, ar žmonių populiacija pasaulyje didėja ir kokios aplinkybės lėmė tokį spartų augimą per pastaruosius šimtmečius. Aptartos medicinos pažanga, gerėjanti gyvenimo kokybė, technologijų plėtra ir kiti veiksniai, kurie prisidėjo prie ilgesnės žmonių gyvenimo trukmės ir mažesnio mirtingumo. Kartu mokiniai svarstė ir apie galimus ateities iššūkius: didėjančią taršą, klimato kaitos grėsmę, maisto ir vandens išteklių stygių bei sparčiai augantį energijos poreikį. Pastarasis aspektas buvo išskirtas kaip vienas aktualiausių – jei žmonių skaičius pasaulyje auga, o energijos reikia vis daugiau, būtina ieškoti tvarių ir aplinkai draugiškų energijos šaltinių.

Toliau pereita prie atsinaujinančios energetikos temos. Mokiniai sužinojo, kuo atsinaujinantys energijos šaltiniai skiriasi nuo iškastinio kuro, kokią naudą teikia jų naudojimas ir kodėl vėjo energija pasaulyje tampa vis populiaresniu pasirinkimu. Aptarta, kaip veikia vėjo jėgainės, kokie veiksniai lemia jų efektyvumą, kaip parenkama sparnų forma ir kampas. Taip mokiniai įsitraukė į gamtos mokslų, inžinerijos ir technologijų sritis, kurios svarbios siekiant sukurti aplinkai palankias energetines sistemas.

Praktinėje veiklų dalyje aštuntokams buvo suteikta galimybė tapti jaunaisiais inžinieriais – iš pateiktų medžiagų jie turėjo sukonstruoti savo mini vėjo jėgainę. Dirbdami komandose mokiniai kūrė sparnų modelius, projektavo konstrukciją ir jungė elektros. Baigę konstrukciją jie išbandė savo jėgainę ir matavo, kokią įtampą pavyksta generuoti. Rezultatai buvo lyginami, aptariama, kaip sparnų forma, dydis ar konstrukcijos kampas paveikė veikimo efektyvumą. Tokiu būdu mokiniai praktiškai įsitikino, kad net maži techniniai sprendimai turi didelę įtaką galutiniam rezultatui.

Šios atviros veiklos apjungė visus STEAM ugdymo elementus: gamtos mokslus, technologijas, inžineriją, kūrybą ir matematinį mąstymą. Mokiniai mokėsi analizuoti informaciją, spręsti problemas, bendradarbiauti, atlikti matavimus ir interpretuoti rezultatų skirtumus. Be to, jie pajuto kūrybiškumo svarbą – kiekviena komanda galėjo suteikti savo vėjo jėgainei individualią estetinę išraišką.

Užsiėmimai ne tik praplėtė mokinių žinias apie atsinaujinančius energijos šaltinius, bet ir parodė, kaip svarbu jau šiandien galvoti apie tvarią ateitį ir žmogaus poveikį aplinkai. Mokiniai išsinešė supratimą, kad kiekvienas gali prisidėti prie aplinkosaugos, o inovatyvus mąstymas ir mokslų integracija leidžia kurti realius sprendimus pasaulinėms problemoms. Zarasų Ąžuolo gimnazijos iniciatyva dar kartą patvirtino, kad STEAM ugdymas yra veiksmingas kelias skatinant jaunąją kartą domėtis mokslu, technologijomis ir tvarumu.

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

Autorius:
Zarasų r. STEAM koordinatorė Donata Radionova

Nuotraukų autorius(-iai):
Donata Radionova

Nepamirškite padėkoti autoriui
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas