Zarasų r. Dusetų Kazimiero Būgos gimnazija

Zarasų rajono mokytojai gilino žinias STEAM ugdymo srityje

Įgyvendinant Tūkstantmečio mokyklos (TŪM) projektą, Zarasų rajono mokytojai lapkričio 4–5 dienomis išvyko į stažuotę po Lietuvos STEAM centrus. Ši kelionė buvo organizuota pagal pažangos plano veiklą „Ilgalaikė 40 ak. val. kvalifikacijos kėlimo programa – stažuotė „Gamtos mokslo dalykų ir informacinių technologijų mokytojų stažuotė Lietuvoje“. Stažuotės tikslas – plėsti mokytojų kompetencijas taikant STEAM metodiką pamokose, skatinti praktinį gamtos mokslų ir informacinių technologijų integravimą.

Pirmasis vizitas vyko į Šiaulių techninės kūrybos centrą, kur mokytojai buvo supažindinti su STEAM ugdymo taikymo principais. Centro specialistai pristatė įvairias edukacines veiklas, orientuotas į patyriminį mokymąsi, tyrinėjimą ir kūrybiškumą. Dalyviai išbandė praktinę veiklą, paremtą pamokos tema apie Mėnulį, stebėjo, kaip šią temą galima adaptuoti skirtingo amžiaus mokiniams, ir aptarė, kaip integruotas požiūris skatina mokinių aktyvumą bei kritinį mąstymą.

Telšių STEAM atviros prieigos centre mokytojai nagrinėjo judėjimo ir Niutono dėsnius, dalyvavo eksperimentiniuose užsiėmimuose, kurie parodė, kaip sudėtingi fizikiniai reiškiniai gali būti pateikiami suprantamai ir patraukliai. Praktiniai bandymai leido įsitikinti, kad tyrinėjimas ir aktyvus įsitraukimas padeda mokiniams geriau suprasti mokslo dėsnius bei jų taikymą kasdienybėje.

Klaipėdos metodiniame STEAM atviros prieigos centre pedagogai tyrinėjo optinius prietaisus ir jų veikimo principus. Šio centro edukatoriai pademonstravo, kaip galima integruoti fizikos, technologijų ir inžinerijos temas į projektinį mokymąsi, o patys dalyviai išbandė keletą praktinių veiklų, skirtų šviesos ir matavimo reiškiniams pažinti. Aptariant veiklas, daug dėmesio buvo skiriama klausimui, kaip šias temas perkelti į mokyklinį kontekstą, kad mokiniai mokytųsi tyrinėti, stebėti ir daryti išvadas savarankiškai.

Tauragės regioninis STEAM atviros prieigos centre mokytojai susipažino su atsinaujinančios energijos tyrimais – dalyvavo užsiėmimuose „Saulės modulyje vykstančių energijos virsmų tyrimai“ bei „Vėjo energijos savybės ir parametrai“. Praktinės veiklos leido pamatyti, kaip žaliosios energetikos temos gali būti pateikiamos integruotai, jungiant gamtos mokslus, technologijas, matematiką ir inžineriją. Šie užsiėmimai paskatino mokytojus svarstyti, kaip tvarumo idėjos gali būti įtrauktos į kasdienes pamokas ir mokinių projektus.

Stažuotės metu mokytojai ne tik stebėjo edukacinius užsiėmimus, bet ir aktyviai juose dalyvavo, diskutavo apie STEAM metodikos pritaikymo galimybes įvairaus amžiaus mokiniams, dalijosi idėjomis bei gerąja patirtimi. Refleksijos metu dalyviai pabrėžė, kad tokios patirtys įkvepia naujiems ugdymo sprendimams, skatina drąsiau taikyti tyrinėjimo, kūrybiškumo ir praktinio mokymosi metodus.

Įgytos žinios ir patirtis bus pritaikomos Zarasų rajono mokyklose, stiprinant STEAM ugdymo kryptį, atnaujinant pamokų turinį ir skatinant mokinių domėjimąsi gamtos mokslais bei technologijomis. Ši stažuotė tapo reikšmingu žingsniu siekiant TŪM projekto tikslų – kurti šiuolaikišką, į mokinį orientuotą ir įkvepiančią mokymosi aplinką.

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

Autorius:
Zarasų r. STEAM koordinatorė Donata Radionova

Nuotraukų autorius(-iai):
Donata Radionova

Nepamirškite padėkoti autoriui
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas